„Milion uczynków dla zdrowia” jest kompleksowym działaniem, które ma na celu zwiększenie świadomości dotyczącej udzielania pierwszej pomocy. To również podjęcie walki ze szkodliwymi stereotypami, które sprawiają, że nie zawsze reagujemy w sytuacji zagrożenia życia. Nigdy nie wiemy, kiedy nasza umiejętność udzielenia pomocy zostanie wystawiona na próbę. Nie należy zatem biernie czekać, ale sięgnąć po wiedzę z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej.
Naszym celem jest uświadomienie Polakom, że procedury, które mogły jakiś czas temu wydawać się niejasne czy skomplikowane, tak właściwie sprowadzają się do jednego – chęci pomocy i braku wahania w działaniu. I nie chodzi tylko o nagłe sytuacje wymagające zastosowania procedur przedmedycznych, ale również o codzienne nastawienie do nas i naszego zdrowia.
Aby harmonijnie połączyć te dwa cele, planujemy kilka zróżnicowanych typów działań podczas rocznego okresu trwania akcji od grudnia 2013 do końca przyszłego roku:
comiesięczna, całodzienna akcja happeningowa przeprowadzona w miejscu o dużym przepływie osób jak dworzec kolejowy czy centrum handlowe – pokazy pierwszej pomocy połączone z promocją idei projektu.
Opracowywanie tematu miesiąca, związanego przede wszystkim z profilaktyką chorób serca i układu krążenia oraz pierwszą pomocą. Przygotowywanie bieżących materiałów radiowych, telewizyjnych i prasowych we współpracy z ekspertami z danej dziedziny.
Czynne moderowanie strony internetowej www.uczynkidlazdrowia.porcelanaslaska.pl oraz fanpage?u na Facebooku, włączanie użytkowników w tworzenie listy dobrych uczynków dla zdrowia, której celem będzie osiągnięcie tytułowego miliona z nazwy akcji.
Happening inauguracyjny miał miejsce 2 grudnia na dworcu PKP w Katowicach i spotkał się z wielkim zainteresowaniem ze strony podróżnych i przechodniów, utwierdzając nas w przekonaniu, że Polacy są chętni do nauki zasad pierwszej pomocy. Naszą rola jest wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom i organizować kolejne akcje informacyjne dla jak największej liczby odbiorców. Kolejne akcje do tej pory odbyły się w styczniu w CH 3 Stawy w Katowicach oraz 14 lutego na dworcu PKP w Bielsku-Białej.
Drugim filarem, na którym opiera się akcja jest tematyka chorób serca i układu krążenia. Dzięki patronatowi merytorycznemu Polsko-Amerykańskich Klinik Serca, w czasie akcji poruszane są zagadnienia dotyczące profilaktyki i leczenia tychże chorób. Dodatkowo, wykwalifikowana pielęgniarka kardiologiczna w czasie akcji happeningowych dokonuje bezpłatnych pomiarów ciśnienia, poziomu cukru czy cholesterolu we krwi.